KezdőlapKezdőlap  Legutóbbi képekLegutóbbi képek  KeresésKeresés  RegisztrációRegisztráció  BelépésBelépés  

Megosztás
 

 Pontrendszer

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Go down 
SzerzőÜzenet
Deus
Deus

Riel

Hozzászólás : 132
Csatlakozás : 2014. Jul. 29.

Pontrendszer Empty
TémanyitásTárgy: Pontrendszer   Pontrendszer Icon_minitimeNovember 26th 2014, 06:16

~Pontrendszer
Természetesen egy ilyen romlott világban, mint a miénk, gyakori, hogy két személy összeméri az erejét; egyikőjük erősebb valamiben, melyben a másik gyengébb, ám ez fordítva is igaz. A csaták kimenetelét általában nem lehet csak abban meghatározni, hogy valaki mennyi Tapasztalat Ponttal rendelkezik, milyen fegyverekhez ért vagy milyen stílusban verekszik.
Ennél sokkal több van mindenkiben; ezt igyekszik megmutatni a pontrendszer. Minden egyes pontja fontos, kinek jobban, kinek kevésbé – egy szirén nem fogja annyira hasznát venni egy „Intelligencia” tulajdonságnak, mint például egy ember.
Természetesen az harcban sem elég, hogy valakinek több a pontja, vagy valamiben jobb – ha ezt képtelen vagy kijátszani, ugyanúgy veszthetsz! Így ügyelj arra, hogy ne ossz szét úgy pontokat, hogy ne tudd azt kijátszani. Fontos valamit, hogy ezek a pontok viszonyítási alapon működnek, kétszer több erő kétszer erősebb karaktert jelent, egy háromszor több állóképességgel rendelkező pedig ugyanennyivel több fájdalmat tűr, vagy tovább bír állva maradni.

A pontok egyúttal arra is szolgálnak, hogy valaki képességeket tudjon venni. Ennek az a lényege, hogy a pontkövetelmény mellett feltüntetett pontokat ki kell vonni az aktuálisból, azaz "fel kell használni". Így ha valakinek például 6 Értelem pontja van, és egy olyan képességet vásárol, mely 4-et igényel, akkor még 2 Értelem pontot tud felhasználni képességvásárlásra. Ezek a pontok természetesen nem tűnnek el, ugyanúgy az adatlapon lesznek, de jelölni kell, mennyit használt el valaki.

~Általános pontozás
Erő: Mindenkinek ismerős lehet ez a kihagyhatatlan pont, ez jelzi, hogy milyen fizikuma van a játékosnak, és hogy mekkorát tud ütni/rúgni egy másikhoz képest.
Állóképesség: Minél több pont van ezen, annál többet bír a karakter csatában, vagy azon kívül; ha ketten hasonló fizikummal rendelkeznek, ám egyikük akár néhány pillanattal tovább bír állva maradni, az eldöntheti a harcot. Ugyanígy ide tartozik például a fájdalomtűrés, és az idefűződő mentális állóképesség is; sokat számíthat, hogy ki mitől borul ki, vagy hányja el magát egy veszélyes ütközet közepén.
Gyorsaság: Egyértelműen azt mutatják meg az ide pakolt pontok, hogy egy karakter mennyivel rendelkezik fürgébb mozgással, reflexekkel, mint egy másik. Sokan a lassabb reagáló készséget az állóképességükkel próbálják kompenzálni, ám mindkettő hiánya végzetes véget hozhat el egy ütközetben.
Értelem: Azt fejezi ki, hogy mennyire intelligens a karakter, milyenek a szellemi képességei. Minél több pont van az értelmen, annál ésszerűbben lehet kijátszani a stratégiákat, logikázásokat.
Embereken kívül az „Értelem” annak is mutatója, hogy ki milyen jó mágiahasználó.
Sziréneknél ez a pont játéktechnikailag nem teljes, hanem feles szorzóval működik lényegében. (Ez csupán az észre vonatkozik, a mágia használatára nem).
Karizma: Bár furcsán hangzik, nagyon is fontos, hogy valakinek milyen a kisugárzása; egy diplomáciai tárgyaláson, de akár egy pitiáner zsarolásnál is döntő lehet, hogy kit mennyire tisztelnek vagy félnek, és milyen a meggyőzőképessége.
Speciális képesség: Lent részletezve.

~Speciális pontozás
Ez lényegében a fajok különleges képességeinek pontozására fókuszál. Természetesen, mikor az itt jelzett határokat bárki eléri, a karaktere teljesen kimerült lesz, így jobb nem arra építeni, hogy a maximumig gyűrjük szegényt.
Sárkány: Ezek a pontok azt jelzik, hogy mennyi elemi képességet képesek egymás után elhasználni (sárkány alakban ez megkétszereződik), valamint, hogy hányszor harminc másodpercig képesek felvenni egy sárkányszerv alakot.
Flügel: Mivel a flügelek mágiája igen erős, ezért testük egy idő után automatikus korlátot rak fel, nehogy felemésszék magukat; az ide rakott pontok jelzik, hogy gyors egymásutánban mennyi mágiát képesek aktiválni (ha elhasználódnak a pontok, pár perc pihenőidő kell a korlát feloldásához), valamint minden harmadik ide rakott pont azt mutatja meg, hogy hány varázslatot képesek egyszerre fenntartani.
Elf: Az elfek, ahogy erősödnek, képessé válnak egyre több mágiát egyszerre fenntartani; minden harmadik ide rakott pontért eggyel nő ez a szám.
Tündér: Az itteni pontok azt fejezik ki, hogy egy tündér hány elemi varázslatot képes használni anélkül, hogy az tartósan rongálná a testi épséget, vagy akár belehalna.
Ex machina: Kissé hasonlóan a tündérekhez, azt jelzik az ide pakolt pontok, hogy harcban mennyi támadó/védekező/támogató, vagy bármi ehhez hasonló mágiát képesek használni, mielőtt az a veszély fenyegetné őket, hogy lemerülnek a tartalékaik.
Törp: Minden második ide rakott pont azt mutatja meg, hogy a törp hány tárgy bűvöletet tud magától „elszakítani”, hogy az bármikor, bármennyi alkalommal használható legyen.
Szirén: A szirén speciális képessége az úgynevezett „uszonytalanítás”, így az itteni pontok azt mutatják meg, hogy hányszor tíz percet bír a szárazföldön, lábakkal; természetesen mindeközben minimum percenként innia kell, vagy kiszárad. Ugyanígy az uszony nélküli mágiák használhatóságára is jók az itteni pontok, amennyiben megfelezzük őket, megkapjuk a számot, hogy mennyit varázsolhatnak egyhuzamban. Ha a szám, ami kijön, nem egész, azt jelenti, hogy el tud kezdeni egy újabb mágiát, ám befejezni már nem képes azt.
Bestia: Az itteni pontok arra szolgálnak, hogy megmutassák, egy bestia hányszor tíz másodpercig képes Vérpusztítás alakban lenni, anélkül, hogy belső szervei károsodnának, vagy akár belehalna.
Vámpír: Az ide rakott pontok azt hivatottak jelezni, hogy egy vámpír mennyi bájitalt képes elraktározni a testében úgy, hogy megitta azokat. Ezután belülről meg kell „érintenie” őket ahhoz, hogy működésbe lépjenek. Arra persze figyelnie kell, hogy ha olyan bájitalt működtet, melynek befolyása a megivóra vonatkozik, akkor a hatást nem rakhatja át másra.
Ember: Zsenialitás; az emberek speciális pontjai arra vonatkoznak, hogy nekik többnyire ebből kell megvenniük (pont szempontból) a terveiket, mást úgymond nem nagyon kell rááldozniuk. Az ide rakott pontok is beszámíthatóak "Értelemnek" (egyfajta plusz, hogy mutassa, mennyivel okosabbak is ők).

~Pontok elosztása
Alapvetően mindenki úgy 2-2 ponttal az összes tulajdonságon kezd, ehhez viszont először is hozzájönnek a faji bónuszok, melyek:
Sárkány: +2 Erő, +2 Állóképesség
Flügel: +2 Karizma, +2 Értelem
Elf: +2 Karizma, +2 Értelem
Tündér: +2 Gyorsaság, +2 Értelem
Ex machina: +2 Értelem, +2 Gyorsaság
Törp: +2 Értelem, +2 Állóképesség
Szirén: +4 Karizma
Bestia: +2 Erő, +2 Gyorsaság
Vámpír: +2 Gyorsaság, +2 Karizma
Ember: +4 Értelem

Ezen kívül mindenki kap 20 elosztható pontot az előtörténet leellenőrzésekor, melyeket itt oszthat majd el.
Vissza az elejére Go down
https://war-of-change.hungarianforum.com
 

Pontrendszer

Előző téma megtekintése Következő téma megtekintése Vissza az elejére 
1 / 1 oldal

Engedélyek ebben a fórumban:Nem válaszolhatsz egy témára ebben a fórumban.
War of Change :: War Of Change :: Alapok-